Novinář ten tvrdý chleba má, musí znát…


Ing. Leo LuzarJe až s podivem jak jednostranná byla vždy kola kampaně vedená mediálním domem spojeným s panem Babišem. Dvěma zcela evidentními cíli tohoto jednostranně kulhajícího stroje byli ministr Chovanec a hejtman Hašek. Pohonnou látkou pak zde bylo vybuzení zdání nějaké zatuchlé a skrývané nepravosti. Bez důkazů, pouze v náznacích s možnými jinými výklady a samá coby kdyby.

Posledních pár týdnů ale pozoruji změnu. Novináři vstoupili na tenký led svého vlastního zápraží. Možná se na tom podepsala horka, ale začít ofenzivu proti Haškovi na poli mediálních článků, jejichž vydávání zprostředkovává nedůvěryhodná mediální agentura, je gólem do vlastní branky. Znamená to, že za peníze lze koupit i novináře, kteří mají být objektivní a nezávislí, aby psali to, co politici chtějí? To by ve svém důsledku ale znamenalo, že vše co noviny píší je nutno prověřit přes údaj o nárůstu konta příslušného autora po otisknutí jeho článku. Pokud totiž opravdu funguje ta démonická a všemocná Mrencová, potom musí zákonitě existovat i desítky novinářů píšících na objednávku za jidášský peníz. Jinak totiž postrádá smysl to, aby hejtman Hašek a ostatní zmiňovaní politici utráceli peníze. Určitě nejsou hloupí a již si případně ověřili, jak to funguje, tedy pokud mají pravdu autoři z novin pana Babiše.

A to otevírá druhou rovinu tohoto nejasného příběhu.

Pokud je toto ta snaha očistit česká média od mediální korupce, zbývá učinit už jen jediný krok. Ministr financí Andrej Babiš zaúkoluje speciální útvar ministerstva, který prověří pohyby financí na kontech novinářů a všechny příjmy mimo platu ověří, zda nepocházejí od politiků, firem nebo PR agentur. Dnešní propojené informační systémy a databáze vedené na financích to zvládnou hravě. Pokud by to bylo provedeno zpětně za 3 roky, tak by to bylo jistě zajímavé a poučné čtení. Jen se obávám, že by neměl kdo dělat zpravodajství v TV ani v rádiu a psát v novinách. Tento svět milionů korun točících se v mediálním světě měnícím pravdu v lež a špinící čisté, aby očistil špinavé, stále více láká politiky. Proč by měli pracovat s lidmi, když stačí koupit noviny nebo mít pod palcem pár zprávařů v TV? Nejde totiž vůbec o fakta, stačí pouze kamarádsky napovědět na co se zaměřit a mediální masomlýnek se rozjede. Potom opravdu stačí další skupina PR novinářů, která zase slíbí tento krvavý stroj zastavit, popřípadě zpomalit a výstupy zabělit. Tohle pochopily jak silné finanční skupiny podporující rozhodující strany v zemi, aby měly zaručen klidný podnikatelský prostor bez překvapení, tak i političtí oligarchové potřebující prostor k vysvětlování těžce pochopitelných kroků a k možnosti kritizovat druhé. Těm stranám, které kapitál a oligarchové nepotřebují, zbývá jediné. Obesílat redakce s prosbou o zveřejnění, popřípadě o možnost vystoupit v TV. Tento sysifofský úkol, aby vás vydala nebo citovala tištěná média o TV nemluvě, je jak jistě víte velice náhodný a ze statistiky skoro nulový.  Proč asi?

A takhle toto peněžní perpetum mobile funguje.

Sdílejte
  • Twitter
  • Facebook
  • email
  • LinkedIn